Pages

December 27, 2015

Kahwin atau membujang

Kalau ada orang nak kahwin dengan perempuan adakah perempuan WAJIB terima ? 

Wajib terima sebab kalau tolak jodoh nanti akan lambat DAPAT jodoh lain. Nanti kau akan membujang sampai tua.

Adoi jgn anggap pmpn desperate Sgt nk kahwin sampai korg byk bg tekanan kat pmpn k. Bahasa ITU kene ubah supaya lebih buat pmpn paham bukan rasa tertekan Dan terus jd terdesak nak khwin.. 

"Pastu skrg korg rasa aku nasihat org tp aku pun kahwin awal. org nak aku kahwin jugak??"

Satu je la. Aku masa tu bukan desprate aku betul2 yakin jodoh aku siapa masa tu. Aku yakin da sampai waktu aku khwin. Satu je yg aku selalu doa kalau dia benar jodohku Dan sudah sampai waktu nye YAALLAH permudahkan la. Alhamdullilah mmg mudah sgt2 mudah. 
Aku kenal bulan 2/2014 (jumpa sekali shj)
aku tunang bulan 3/2014 (merisik+tunang)
aku nikah bulan 6/2014 (alhamdullilah tanpa plan jangka masa panjang Tanpa tempoh masa utk kenal hati budi)

Jadi tidak aku kata kan yang perempuan wajib khwin cecepatnya seolah2 nak kata pmpn jgn tolak jodoh nanti malapetaka la jadinya kau akan membujang sampai tua. Tak baik mcm tu. Dan pmpn jgn pikirkan org sekeliling yg sibuk hal org. Satu je kau tahu keperluan kau. Perempuan letak target bila waktu umur kau rasa kau nak khwin. Kemudian berdoa byk2 pandang lelaki yg paling kau rasa selesa yang paling kau rasa dihargai, disayangi Dan boleh jaga kau baik baik. Jika ada kau kene ajar hati kau utk Cuba dalami keperluan kau. InsyaAllah kalau betul2 da sampai masa akan Allah tiupkan rasa nak khwin tu dlm hati kau walaupun memula mulut kau ckp kau tk sedia nak khwin lagi. Hehehe

Kwn aku Tanya aku cuma boleh ckp hanya kau yg tahu keperluan kau. Disamping kau berdoa la Dan berusaha kearah tu. Sebab jodoh ni kan kita kene usaha sikit jgn kau mental SBB org sekeliling. 

2 comments:

  1. kita boleh rasa tau seru tu dah sampai..jangan kawen sebab ikut orang, sebab rasa terdesak ke hape..perasaan ni boleh dipaksa.

    ReplyDelete
  2. semua tu rahsia Allah kan.. Sya sedang usaha hahaha

    ReplyDelete