Pages

December 2, 2015

amalan murah rezeki

       Dekat pejabat ada sorang akak ni melalui pandangan mata aku dia ni murah rezeki, byk benda dia buat menjadi. disamping aku berkawan ngn dia ni dia seorang yg tak kedekut. kalau makan dia selalu tmbah duit dia atau belanja terus. kadang aku nak bayar balik sampai berkejar kejar dia nak bayar balik tak nak bagi dia belanja.

dibelanja lagi lagi
     Bila aku cermin diri aku ni. hmm seorang yang kedekut berkira.. "aku TERbelanja" org sikit aku balik rumah dah berasa ralat. kalau aku bg pinjam org duit aku da asyik pk bila jumpa je org yang hutang MESTI dalam hati aku akan ckp dia ni bila nak bayar duit aku. tak tido malam. walhal aku lupa tak kedekut tu amalan terpuji dan amaln murah rezeki. tak tak ni bukan sekadar cite yang aku nak buat modal dalam post tp tu mmg sifat aku. kalau kwn yg jenis suka suruh aku TERTERbelanja dia ni atau yg jenis pinjam tak bayar aku tak suka kwn terus. TAPI SIFAT TERPUJI TU BERPADA PADA JGN SUKA AMEK KESEMPATAN PULA PADA ORANG.

1 comment:

  1. aah kan. org yang tak berkira ni memang selalu murah rezeki

    ReplyDelete